Var i dag 11/5-17 ute på fågelspaning

Jag tog bussen från Gottsunda till Skarholmen. Därifrån gick jag förbi Lyssnaängsbadet vidare in mot Alnäs och Fyrisåns mynning. Sedan gick jag vidare till Flottsund och upp till campingen (Kohagen) numera nedlagd. Det gick långsamt uppför backen för att sedan ta närmaste hållplats för linje 11 tillbaka hem. Det blev lite längre än jag hade tänkt mig. Bilderna här talar för sig själva. Kul att se både skrak och mink i sjön. Mycket fågelsång trots kylan.

 

Kommentera

